En vanlig punkt på listan som ska ordnas inför mässan eller eventet är goodiebags. Det finns massor av olika profilmaterial att välja bland där de mest vanligt förekommande är reklampennor. Här nedan listas några tips på profilmaterial utifrån målgrupp som kan passa er goodiebag!
Reklampennor
Det finns en anledning till varför reklampennor är så populärt att använda sig av som gåva till kunder eller besökare. Det är helt enkelt för att reklampennor från större spridning än vad man kan tro, i snitt byter den nämligen ägare 6 gånger under sin livstid! En annan anledning är att reklampennor faktiskt kommer till användning.
- Målgrupp: Alla
- Billiga
Reflexer
Reflexer kan passa som gåva i en goodiebag då det går att trycka en logga eller slogan även på dem. Tänk på att reflexer bör ges i rätt årstid för att de ska komma till användning och till en målgrupp som ser reflexer som praktiska och användbara.
- Målgrupp: Barnfamiljer
Vattenflaskor
Vattenflaskor är även de lätta att trycka sin logga eller slogan på och är något som de flesta faktiskt också kan ha användning för. En sådan produkt är skulle dock kunna vara lite mer målgruppskänslig än vad till exempel reklampennor är.
- Målgrupp: Motionärer
Egna produkter
Är ni ett tillverkande företag som har egna produkter kan ju även dessa passa perfekt i er goodiebag. Speciellt bra om ni ska möta nya potentiella kunder som inte testat era produkter förut! Det är ett sätt att få ut kännedom om företaget – förhoppningsvis kan det leda till återkommande kunder som dessutom rekommenderar produkterna till sina vänner och bekanta.
- Målgrupp: Era befintliga och potentiella nya kunder!
Tänk på det här!
Användbart för mottagaren! Innehållet i en goodiebag ska vara användbart för mottagaren. Lägg därför gärna en extra minut på att fundera över målgruppen och om de faktiskt kan tänka sig att använda produkterna ni gett. Hamnar gåvan eller gåvorna direkt i sopkorgen så har hela syftet med goodiebagen gått förlorad.
Välj produkter som passar för fler målgrupper! Tänk även att försöka beräkna hur många goodiebags som kan gå åt om ni väljer profilmaterial efter säsong, det är ju synd om saker blir över och inte kommer till användning. En lösning skulle då kunna vara att välja produkter som kan användas oavsett säsong och som passar för flera av era potentiella målgrupper.