Att hitta rätt strategi för en stor effekt i fråga om marknadsföring är svårt. Det är inte många som lyckas med att konsekvent nå fram i bruset av information på nätet och i fysiska miljöer. I viss mån skulle man till och med kunna hävda att företagsexponering har blivit en hel bransch i sig. Detta vid sidan av traditionell och digital marknadsföring. Studerar man satsningar på dessa områden kan man dock hitta en rad generella teman som av förklarliga skäl fortsatt vara populära även om medielandskapet i övrigt genomgått en rad förändringar. Här går vi igenom ett antal av dessa i syfte att bidra till bättre effekt för den marknadsföring som utförs.
Flaggor och banners
Att jobba med trycksaker är för många företag en självklar del av varje satsning på marknadsföring. Dock behöver man inte begränsa sina trycksaker till att vara broschyrer eller flygblad. När man trycker upp stora flaggor eller banners som används i fysiska rummet, kan man ofta dra till sig ögon som på nätet skulle irrat förbi utan att ta notis om det företag som ligger bakom ett event eller tält i offentligheten. Att trycka upp sitt budskap på hela partytält har visat sig vara effektivt. Det är en mer grandios variant av många andra trycksaker. I kontakt med de som är proffs på företagsexponering kan man få en rad olika reflektioner samt prisuppgifter för vad en sådan satsning skulle kosta.
Flaggor och kanske i synnerhet beachflaggor är ytterligare exempel på hur man kan jobba med visuell förstakontakt. Någonting man bör tänka på är att man skall välja hållbara textilier som inte blåser sönder eller tappar färg. I och med att båda dessa produkter är tänkta primärt för användning utomhus, behöver man ta in såväl solblekning som fukt och vind i beräkningarna. Sparar man in på kvalitet kan man många gånger behöva komplettera sin företagsexponering med nya och bättre alternativ. Att gå direkt till de som jobbar med bästa kvalitet kan i förlängningen innebära en besparing!